תפריט עליון אזור תוכן תוכן חלק תחתון

הסבר על חשבון המים

לקרוא ולהבין את חשבון המים שלכם

כיצד מחושב החיוב התקופתי?

החיוב התקופתי מתבסס על  הצריכה במכפלת תעריפי המים העדכניים.

איך מחשבים את הצריכה שלכם?

צריכה הפרטית

מקבלים ממערכת הקר"מ את קריאת המד שלכם, ומפחיתים  ממנו את הקריאה הקודמת. ככה יודעים כמה מ"ק צרכתם.

 הפרשי מדידה

  • ההבדל בין כמות המים במד המים הראשי בבניין, לסך הצריכה של כל המדים הפרטיים.
  • ההפרש נובע משימוש משותף, כמו שטיפת חדר מדרגות או השקיית גינה משותפת.
  • הפרשי מדידה גבוהים עשויים להיות סימן לנזילה בצנרת המשותפת.
  • הפרשי המדידה מחולקים באופן שווה בין כלל הצרכנים בנכס.

הצריכה לחיוב היא סיכום של הצריכה הפרטית והפרשי המדידה!

חיוב מינימלי

  • גם אם לא השתמשתם במים בכלל או השתמשתם מעט ,תחויבו על כמות מינימלית של  3 מ"ק לחודשיים בהתאם לכללים.
    במקרה של ניתוק החיבור למערכת המים לא יהיה חיוב מינימלי. יחד עם זאת בנכס משותף עשוי להיות חיוב בגין הפרשי מדידה.

 תעריפי המים – איך זה עובד?

  • רשות המים קובעת את המחירים, ואנחנו גובים אותם.
  • יש שני תעריפים לצריכה ביתית:
  1. תעריף נמוך לכמות בסיסית (7 מ"ק לחודשיים כפול מספר הנפשות בבית).
  2. תעריף גבוה לכל מה שמעבר לזה.
  • עסקים משלמים את התעריף הגבוה על כל הצריכה.

רוצים לדעת עוד? קראו באתר האינטרנט של רשות המים, בכתובת http://www.water.gov.il

לחיוב נכון חשוב לשים לב למספר הנפשות המופיע בחשבון

  • אנחנו יודעים כמה אנשים מתגוררים בדירה על פי הרשום במרשם האוכלוסין
  • מספר האנשים שגרים בבית שונה מהרשום במרשם האוכלוסין? חשוב לדווח לנו
  • איך? שלחו לנו הצהרה בכתב עם צילום של ספח תעודת הזהות. לפרטים נוספים תוכלו לקרוא בעדכון מספר הדיירים
  • לא עדכנתם ואין נתונים במרשם האוכלוסין? נחשב לפי 2 נפשות בלבד.

ברור חשבון

חושבים שיש טעות בחשבון, בגלל צריכה גבוהה או מסיבות אחרות?

  1. הגישו בקשה לעריכת בירור תוך 30 יום מהמועד האחרון לתשלום החשבון.
  2. אפשר לשלם חלק מהחשבון בינתיים, על פי ממוצע צריכה. פנו אלינו למחלקת שירות הלקוחות והודיעו לנו שאתם רוצים לבצע תשלום חלקי. חשוב לדעת שיתרת החוב מעבר לתשלום החלקי תהיה צמודה למדד עד להשלמת הבירור.
  3. אנחנו נבדוק ונענה על הבקשה לעריכת הבירור תוך 14 ימי עסקים.
  4. קיבלתם תשובה, אך היא לא מספקת אתכם? תוכלו לפנות למחלקת שירות לקוחות בתוך 21 ימים ממועד קבלת ההודעה על תוצאות הבירור, בבקשה לערוך "בדיקות נוספות",  או לשלוח את מד המים לבדיקה במעבדה (קישור לטופס).

בדיקות נוספות, שניתן לבצע:

  • האם בוצעו עבודות תחזוקה לצנרת בקרבת הנכס. מהנדס התאגיד יקבע האם יש יסוד סביר להניח שהעבודות השפיעו על המדידה.
  • האם מדי המים בנכס הוצלבו בין צרכנים.
  • האם מד המים הותקן כנדרש לפי כללי מדידת מים.
  • כל בדיקה נוספת שלדעת מהנדס התאגיד נדרשת, בנסיבות העניין, לצורך בירור של החיוב.

תשלום חשבון המים

מתי ואיך לשלם?

  • שלמו עד התאריך שרשום בחשבון. למעבר לאפשרויות התשלום לחצו כאן
  • אם תאחרו, תצטרכו לשלם ריבית.
  • אי תשלום עלול להוביל להליכי אכיפה, הליכים משפטיים, הוצאות נוספות, ואפילו ניתוק המים.

מה קורה אם מנתקים את המים?

  • תחויבו בגין עמלת ניתוק.
  • נחבר אתכם אחרי שתשלמו את החוב.

יש עוד שאלות? פנו אלינו! נשמח לעזור.

בכל פניה למחלקה בעניין ברור חשבון, יש להצטייד במס' צרכן, מד מים ונכס, בהתאם לנוסח בחשבון המים.

שימו לב:

  • אנחנו ב"מי שמש" מטפלים במערכת המים העירונית עד למד המים הראשי שלכם.
  • אתם אחראים על הצנרת בבית ובחצר כולל המערכת בבניין, וכולל אחריות לנזילות בחלק שלכם.
לקרוא ולהבין את חשבון המים שלכם
שירותים נפוצים
מה תרצו לעשות?
הודעות חשובות!
חזרנו לשרות- משרדי ההנהלה, הנדסה ושירות פועלים כרגיל.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט