תפריט עליון אזור תוכן תוכן חלק תחתון

איכות מים

מים איכותיים מעל לכל!

"מי שמש" מחויב להעניק את השירות הטוב ביותר כדי להבטיח שהמים המסופקים לתושבי העיר יהיו איכותיים וראויים לשתייה.
התאגיד עוקב באופן הדוק ומקצועי אחר איכות מי השתייה המסופקים לתושבי העיר.
התאגיד מבצע בדיקות במטרה להבטיח כי מי השתייה המסופקים לצרכן ראויים ועומדים באיכות המפורטת בתקנות משרד הבריאות. הבדיקות כוללות בדיקות כימיות, בקטריולוגיות ופיזיקליות, הנערכות ברשת המים, בחיבורי חברת מקורות לצנרת העירונית ובבריכות.
כל הבדיקות נשלחות למעבדות משרד הבריאות.
יש לזכור כי המים המסופקים לצרכן עוברים גם בצנרת פרטית הנמצאת באחריות הצרכן.
'מי שמש' מפרסם באופן שוטף באתר האינטרנט דוחות הכוללים את תוצאות הבדיקות לאיכות המים.
כמו כן משרד הבריאות מפרסם תוצאות דיגומים באתר האינטרנט – לינק לאתר

במים עלולות להיווצר תופעות שונות:
מים “לבנים” – מקרה זה נוצר מבועות אוויר מזעריות במים, הדומות לבועות הגז בסודה והגורמות למים להיראות לבנים. תופעה זו שכיחה יותר בחורף, כאשר מי השתייה קרים או כאשר הברזים בצנרת ההולכה אינם פתוחים לגמרי וגורמים לערבול של מים ואוויר. אין בתופעה זו כל נזק, היא נעלמת תוך דקות מעצמה והמים חוזרים להיות שקופים.
מים בטעם מוזר – לאופן אחסנת המים השפעה על טעמם, ישנם בקבוקי פלסטיק שמתאימים לאחסון מים במקרר, אך יש גם כאלה שגורמים לטעם לוואי. מומלץ לאחסן את מי השתייה בכלי זכוכית סגור בתוך המקרר (למים החמים טעם לוואי חזק יותר מאשר למים הקרים).
אבנית – שקיעת אבנית במכשירים צורכי מים, כגון דוד שמש, קומקום חשמלי מכונת כביסה, מדיח כלים ועוד, נגרמת בעת חימום בשל רמת קשיות גבוהה במים. רמת קשיות המים נגרמת ממינרלים הנמצאים בטבע אשר אינם מזיקים לבריאות. כדי לטפל ברמת הקשיות במים ולצמצם את היווצרותה של האבנית יש לווסת את מכשירי החשמל בהתאם להוראות היצרן.
מים בגוון אדמדם או חום – לגוון זה יכולות להיות שתי סיבות: הראשונה, הימצאות ברזל (חומר כימי לא רעיל המופיע לעיתים בטבע) המהול במי השתייה. הברזל לבדו אינו גורם לשינוי בצבע המים אלא כאשר הוא בא במגע עם האוויר. הסיבה השנייה: חלודה הנובעת מצנרת מים חלודה. במקרים שבהם הצבע נצפה בפתיחה ראשונה של הברז, לאחר שהמים עמדו זמן ממושך בצנרת (בעיקר בשעות הלילה), מומלץ לבדוק תקינות צנרת פרטית.
חול במים – עבודות תשתית וניקוי המבוצעות בצנרת מים גם ברשת הפרטית וגם ברשת הציבורית, עשויות לגרום לחומרים ששקעו בתחתית הצנרת לעלות שוב לפני המים. דבר זה עשוי לתת למים שלך מראה חולי לזמן מה. הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיה היא להניח למים לזרום פרק זמן מן הברז.
במקרים שבהם אחת מהבעיות שפורטו לעיל נמשכת לאורך זמן או חריגה בצבע, בטעם או בריח של המים, יש לפנות למוקד התקלות של 'מי שמש'.

בדיקת איכות מים בבית הלקוח

על פי תקנות משרד הבריאות לרשות כל צרכן עומדת הזכות להזמין בדיקה לאיכות המים בביתו אחת לשנה, בתשלום. פנייה לבקשת בדיקת צנרת מתבצעת באמצעות טופס "בקשה לביצוע בדיקת מים לבקשת הצרכן"
הבדיקה כוללת ריכוזי מתכות (נחושת, עופרת וברזל) שקיומם הוא אינדיקטור למצב הצנרת הביתית ולאביזרי השרברבות, וכן בדיקה לאיתור חיידקי קוליפורם המשמשים אינדיקטור לזיהום מיקרוביאלי. הסיבות האפשריות לתוצאות חריגות הן שימוש בצנרת ואביזרים שאינם עומדים בתקן או התפתחות קורוזיה באביזרי המים כתוצאה מבלאי.
חשוב לזכור: האחריות על הצנרת והאביזרים המותקנים בתחום הנכס ממד המים הראשי ואילך – חלה על הצרכן.

מידע נוסף בנושא איכות המים ניתן למצוא באתר משרד הבריאות

מים איכותיים מעל לכל!
שירותים נפוצים
מה תרצו לעשות?
הודעות חשובות!
חזרנו לשרות- משרדי ההנהלה, הנדסה ושירות פועלים כרגיל.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט